تولید ملت بلون با فیلتراسیون ۹۵ درصد در «بی بافت گستر جهان»

  • 04 بهمن 1399
  • 15:29
  • 0 دیدگاه
  • 1208 بازدید
  • Article Rating
تولید ملت بلون با فیلتراسیون ۹۵ درصد در «بی بافت گستر جهان»

مدیر عامل کارخانه بی بافت گسترجهان اعلام کرد: خط تولید پارچه ملت بلون (ماده اولیه تولید ماسک باکیفیت) در شهرک صنعتی اشتهاد راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بی بافت گستر ، مهندس محمدر ضا محمدی با بیان این مطلب افزود: این خط تولید به توصیه سازمان بسیج اصناف کشور و مسئولان بهداشتی به منظور تامین مواد اولیه واحد های تولید ماسک های سه لایه و چند لایه N95 مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی اظهارداشت: با راه اندازی این خط تولید در کارخانه بی بافت گستر جهان ماهانه حدود ۱۰۰ تن ملت بلون (ماده اولیه تولید ماسک باکیفیت) با فیلتراسیون بالای ۹۵ درصد تولید و در اختیار کارگاه های تولید ماسک کشور قرار می گیرد.
به گفته وی برای راه اندازی این خط تولید حدود یک میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته است.
 تامین ۴۰ درصد از مواد اولیه تولید کنندگان ماسک
مدیر عامل کارخانه بی بافت گستر جهان تصریح کرد: با بهره بردای از این خط تولید حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از مواد اولیه تولید ماسک واحد های تحت پوشش بسیج اصناف کشور تامین و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: راه اندازی خط تولید پارچه ملت بلون (ماده اولیه تولید ماسک باکیفیت) نقش موثری در تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید ماسک و ایجاد اشتغال خواهد داشت.
وی افزود: امروز با افتخار اعلام می کنم که با بهره برداری از این خط ، ماده اولیه تولید ۶ میلیون ماسک با کیفیت در کشور فراهم شده است. لذا تولید کنندگان می توانند با استفاده از این ماده اولیه ضمن تولید ماسک با کیفیت ، برای صادرات آن نیز برنامه ریزی و اقدام کنند.
تلاش برای تحقق شعار جهش تولید
مهندس محمدی با اشاره به انتخاب شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» گفت: با انتخاب این شعار از سوی ایشان و با تکیه بر توان داخلی ، این تکلیف برای همه ایجاد شد که در راستای ایجاد تحول در مسائل اقتصادی تمام توان خود را به‌کار گیرند.
وی اظهارداشت: امروز ما سربازان جبهه اقتصادی کشور گوش به فرمان منویات رهبر معظم انقلاب بوده و با اتکاء به توان داخلی ضمن غلبه بر مشکلات ایجاد شده ، فشار حداکثری دشمن را به لطف الهی بی اثر خواهیم کرد.
وی ادامه داد: درشرایطی که تحریم ها وضعیت نامناسبی را بر صنعت کشور تحمیل کرده ، موفق شدیم با افزایش تولید، استفاده بهینه از نیروی کار و ایجاد طرح های توسعه ای به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.
ایجاد ظرفیت های جدید اشتغال در کشور
مدیر عامل کارخانه بی بافت گستر جهان در ادامه تصریح کرد: معتقدیم تولیدکنندگان با ساخت کالای با کیفیت و مردم نیز با مصرف کالاهای تولید داخل، می‌توانند نقش موثری در تحقق شعار سال ایفا کنند. به گفته وی حمایت از تولید داخلی منجر به ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال و جهش تولید می‌شود.
تبدیل تهدید تحریم به فرصت
به گفته مهندس محمدی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی باید ضمن تبدیل تهدیدات تحریم به فرصت ، از موقعیت بوجود آمده استفاده کرده و گام‌های اساسی جهت ساماندهی تولید بردارند. وی معتقد است: باید بتوانیم ضمن تبدیل تهدیدات تحریم به فرصت، کارنامه موفقی از خود بجا بگذاریم.
 تولید لباس های ضد ویروس کرونا
مدیر عامل کارخانه بی بافت گستر جهان در ادامه به موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: این شرکت با همکاری دستگاه های ذی ربط نقش بسزایی در تامین لباس های ضد ویروس کرونا که هم جاذب بود و هم قابلیت تنفس پذیری داشتند، ایفا کرده است.
وی افزود: در حالی که بسیاری از کشور های جهان در این شرایط نتوانسته بودند به درستی اوضاع را مدیریت کنند، شرکت بی بافت گستر جهان موفق شد با همکاری برخی تولید کنندگان در کمتر از دو ماه حدود ۳ میلیون دست لباس ضد کرونایی تولید کند.
 اجرای طرح توسعه
مهندس محمدی در ادامه تصریح کرد: این شرکت در راستای اجرای طرح توسعه خود در سال جهش تولید اقدام به خرید و واردات ماشین آلات جدید منسوج بی بافت با برترین تکنولوژی روز دنیا با ظرفیت ۲۴ هزار تن و به ارزش حدود ۱۱ میلیون دلار در سال کرد. با این اقدام علاوه بر تامین مصارف پزشکی ، بهداشتی و صنعتی بیش از ۳ میلیون دلار نیز به صادرات کشور کمک خواهد شد.
وی همچنین اعلام کرد: در حال حاضر گروه صنعتی جهان با نگاه به صنایع بالادستی در حال سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی متجانس در صنایع پایین دستی است.

تقدیر از مسئولان ملی و استانی

مدیر عامل کارخانه بی بافت گستر در ادامه افزود: جا دارد از همکاری های صمیمانه سردار سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دکتر غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف کشور ، محمد دامادی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت ، دکتر شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو و همکاران ایشان دکتر گرجی و دکتر شاه مرادی ، مهندس ربیعی رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان البرز و سرکار خانم مهندس محرابی مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت تشکر می نمایم.

 جلوگیری از خروج ارز
وی افزود: شرکت بی بافت گستر جهان در سال ۱۳۹۴ با هدف پاسخگویی به نیازهای داخلی و جلوگیری از خروج ارز و همچنین صادرات منسوجات بی بافت اسپانلس در زمینه تولید محصولات بهداشتی ، صنعتی و بیمارستانی با سیزده و نیم میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ایجاد اشتغال ۱۰۰ نفر در زمینی به مساحت حدود ۵ هکتار با بهره گیری از به روز ترین ماشین آلات و دانش فنی روز دنیا به بهره برداری رسید.
وی افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته ، شرکت در همان سال اول توانست به اهداف خود دست یابد. این شرکت همچنین موفق شد ضمن جلوگیری از خروج بیش از ۵ تا۱۰ میلیون دلار ارز، سالانه بیش از ۳ تا ۵ میلیون دلار نیز برای کشور ارز آوری داشته باشد.
مهندس محمدی یادآور شد: محور فعالیت شرکت تولید کالاهای منسوجات بی بافت در بخش صنعتی برای بک شیت چرم های مصنوعی ، فیلترهای صنعتی مورد مصرف در پتروشیمی ها ، خودروسازی ، صنایع کیف و کفش ، مبلمان و بسته بندی ، مصارف بهداشتی و بیمارستانی می باشد.
 مشخصات پارچه ملت بلون


در ادامه دکتر مجتبی شجاعی مشاور فنی کارخانه بی بافت گستر جهان درخصوص مشخصات پارچه ملت بلون (ماده اولیه تولید ماسک باکیفیت) اظهارداشت: پارچه ملت اثر جذب بهتری در برابر ویروس ها ، باکتری ها و ذرات موجود در هوا نسبت به اسپان باند و ترمو و پارچه های بی بافت معمولی دارند. همچنین به طور موثر مانع از انتشار ویروس ها ، باکتری ها و سایر مواد مضر در هوا شده و عملکرد محافظت بهتری نیز دارند.
وی تصریح کرد: همین ویژگی باعث افزایش ویژگی نفوذ ‌ناپذیری ملت بلون می‌شود. یعنی زمانی که ماسک را روی دهان می‌گذارید، قادرید به راحتی نفس بکشید. اما هوایی که وارد مجرای تنفسی می‌شود، پاک و تمیز است.
خرید دستگاه تست پارچه
وی یادآورشد: همراه با خرید این خط تولید ، دستگاه مخصوص تست پارچه نیز خریداری شد که حائز اهمیت می باشد. این دستگاه میزان تولید PFE(پارتیکل فیلتراسیون افیشنسی) و BFE(باکتری فیلتراسیون افیشنسی) پارچه را مشخص و میزان پارتیکل ذرات و فیلتراسیون باکتری را نشان می دهد. در حال حاضر می توانیم طبق درخواست و تولید از 80تا 98درصد فیلتراسیون را تولید کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.
دکتر شجاعی می گوید: پارچه ملت بلون در گروه های مختلف از جمله تصفیه کننده ها مثل ماسک و فیلترهای هوا ، پزشکی و جراحی و لباسهای یک بار مصرف و بسته بندی استریل ، ، دستمال مرطوب و لایه های روی پارچه پوشک و محصولات بزرگسالان و لباس عایق حرارتی و تولید چرم سنتتیک ، چسب هات ملت و … کاربرد دارد.
 تولید ماسک‌های استاندارد برای کادر پزشکی
دکتر شجاعی تاکید کرد: از ملت بلون جهت تولید ماسک‌های استاندارد برای کادر پزشکی و سایر کارکنان در محیط‌های آلوده (پتروشیمی، صنایع سیمان، فولاد، آزمایشگاه‌ها) از این لایه استفاده می‌شود.
 مقاومت ملت بلون در برابر مواد شیمیایی
مشاور فنی کارخانه بی بافت گستر جهان تصریح کرد: در واقع از دیگر ویژگی‌های لایه ملت بلون ماسک، مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی است. به طوری که این لایه علاوه بر فیلتر کردن میکروب‌ها، مانع از ورود آلاینده‌های شیمیایی به داخل مجاری تنفسی می‌شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : در حال حاضر در دسترس نیست